Tehnike ogrevanja za pianiste

Tehnike ogrevanja za pianiste

Pripravi svoje telo, misli in prste na vajo in igranje klavirja.

To je ena izmed skrivnosti profesionalnih pianistov, ki pa je glasbeniki začetniki redko upoštevajo. Za dobro igranje je ključnega pomena, da svoje telo, misli in prste pripraviš na to, kar jim sledi. Ta prispevek je zato namenjen podrobni razlagi te pogosto spregledane teme.

Jasne misli

Pri igranju na klavir ali klaviaturo (ali katerokoli drugo glasbilo), moraš mentalni naravnanosti namenjati enako pomembno vlogo kot svojemu fizičnemu stanju.

Vzemi si trenutek, preden se zaženeš nad tipke in sprosti svoj um. Če se želiš popolnoma osredotočiti na to, kaj počneš, ne smeš zraven razmišljati še o desetih drugih zadevah. Opravila in druge naloge bodo počakale nate. 😉

Raztezanje, razgibavanje in še enkrat raztezanje

Pred igranjem naredi nekaj enostavnih vaj za raztezanje rok. Slednje iztegni pred seboj, prav tako tudi prste – čim bolj narazen ti jih uspe raztegniti, tem bolje.

Raztezanje prstov pred igranjem klavirja
Raztezanje prstov pred igranjem

Iztegnjeni položaj drži 5 – 10 sekund, nato pa se sprosti. To vajo nekajkrat ponovi, nato pa močno stresi roke. Prste stisni v tesno pest in vanjo skrij palec.

Stiskanje pesti
Stiskanje pesti

Prepričaj se, da so vsi sklepi prstov ukrivljeni. Ta položaj drži pet sekund, nato pa prste razpri in sprosti roke. Vajo znova nekajkrat ponovi in stresi roke enako kot prej. Poskusi še s kombinacijo obeh vaj: roke raztegni, prste stisni v pest in med tem stresaj z rokami.

Igranje na klaviaturo od tebe zahteva več kot le dobro natrenirane prste, zato se osredotoči tudi na ramena in vrat. Za začetek nekajkrat zasukaj glavo v smeri urinega kazalca, nato jo obrni navzgor in obračaj še v nasprotni smeri urinega kazalca. Ne naprezaj se, to naredi povsem sproščeno. Na vrsti je še vaja, pri kateri ramena dvigaš čim višje proti glavi, nato pa jih sprostiš čim nižje.

Dodatni nasveti

Če živiš v okolju, za katerega je značilno hladno podnebje, ali pa si izpostavljen klimatskim napravam, pred igranjem roke nekaj minut drži pod toplo vodo. To ti bo pomagalo sprostiti mišice.

Sedi na stol in pusti rokam, da ti »zaplapolajo« ob telesu.

Vaje za sproščanje rok na pisarniškem stolu
Vaje za sproščanje rok lahko izvajaš tudi na pisarniškem stolu

Zdaj počasi dvigni roke, da raztegneš še zapestji.

Razgibavanje zapestij
Ne pozabi na razgibavanje zapestij

Ko roki vrneš nazaj na svoje mesto, zapestji potisni še malo navzdol, da ju zaviješ. S tem boš raztegnil še mišice v podlakteh in zapestjih.

Vedno bodi pozoren na svojo držo. Hrbet imej vzravnan, ramena sproščena, predvsem pa bodi pozoren na to, da v rokah in telesu ne zadržuješ napetosti.

SymphoNyna