Glasbeni boj z zimsko melanholijo

Boj z zimsko melanholijo

Prihaja zima in z njo cel kup nevšečnosti, ki niso dobre niti za fizično stanje niti za vašo moralo. Mraz in krajši dnevi številne ljudi potisnejo v neko melanholijo. Vendar letos ne bo tako!

Tu je nekaj nasvetov, ki jih morate upoštevati, če želite, da bo letošnja zima polna veselja in zares nekaj posebnega! 🙂

Vodite urnik vaj

Da, kot piše v naslovu, dnevi, ki se krajšajo, pogosto slabo vplivajo na vašo običajno rutino. Pridete domov iz službe ob 18. uri, ko je zunaj že nekaj časa tema, in vaše telo kar kriči “spat v posteljo”! Pomembno pa je, da kljub temu ohranite rutino, sicer se lahko hitro počutite utrujeno in brezvoljno.

Seznam dejavnosti
Seznam dejavnosti naj bo prioriteta

Dober način pri tem je, da se držite zasebnega urnika, ki je strukturiran okoli vaj z vašim glasbilom. To ne pomeni, da morate večer ali celo nedeljo preživeti s kitaro v roki ali s saksofonom na ustih. Toda, tako kot pri športu, si tudi vi določite eno ali dve 30-minutni oz. 1-urni vaji, ki sta namenjeni za igranje instrumenta ob določenih urah.

Igrajte v stoječem položaju

Skupaj z našo prvo točko, da se dnevi sedaj krajšajo, sovpade tudi dejstvo, da večji del dneva preživite v sedečem ali celo ležečem položaju. Odsotnost telesne dejavnosti vas postopoma potiska, da se počutite še bolj utrujene in to je vsekakor treba preprečiti.

Ostanite fizično aktivni
Ostanite fizično aktivni

Torej, za preprečitev teh učinkov, dragi prijatelji glasbeniki, VSTANITE! To še posebej velja za raznorazne harmonikaše in tubiste. To ne pomeni, da morate štiri ure stati naravnost, dokler vaše vretenčne ploščice ne izgledajo kot plasti listnatega testa!

Skoraj brez izjem pa je igranje stoje mogoče za večino instrumentov. Kitaristi, basisti, saksofonisti – nadenite si pas in pripnite instrument okoli vratu. Pianisti in harfisti – za vas pa je igranje v stoje še posebej zanimiv izziv. Vendar tudi zelo koristen. Razbremenite svojo hrbtenico in ramenske mišice. To je tudi odlična vaja za glasbenike, ki bodo morali v prihodnosti nastopati stoječe na odru in vaše telo vam bo takrat zelo hvaležno.

Prilagodite seznam predvajanih skladb aktivnostim

Če ste kdaj prebrali članek o glasbeni terapiji in učinkih glasbe, ki jo poslušate, na vaš srčni utrip in celo ritem vaših možganskih valov, že veste, kaj govorim.

Zima (in lahko dodamo tudi trenutno situacijo v zaprtih prostorih) je pogosto sinonim za pomanjkanje motivacije, pa tudi počitka. Pomanjkanje naravnega vitamina D in vse druge prednosti svežega zraka in sončne svetlobe vas potisnejo v fizično in psihološko območje: niti zares motivirani niti zares utrujeni, vendar pa vseeno slabo spite in vaša produktivnost je zelo prizadeta.

Sinhronizacija srčnega utripa in delovanja možganov z glasbo
Sinhronizacija srčnega utripa in delovanja možganov z glasbo

Rešitev? Uganili ste: glasba! A pozor, dobro je, da si podrobneje ogledate, kaj vam lahko pomaga. Imate na primer težave z vstajanjem iz postelje, da začnete delati (od doma)? Preizkusite privlačen seznam predvajanja in hiter tempo. Podzavestno bodo vaši srčni / možganski ritmi poskušali posnemati te ritme in se sinhronizirati, da bodo povečali vašo motivacijo.

Čas za odmor za kosilo? Potrebujete odmor pol ure po službi? Prilagodite si glasbo in izberite počasnejše ritme, da srcu omogočite čas za počitek, mehkejše pesmi, ki spodbujajo koncentracijo in kar najbolje izkoristite ta čas za počitek. Enako velja za minute pred spanjem. Morda se zdi nekoliko namišljeno, a ne da bi se tega zavedali, boste konec tedna občutili razliko!

SymphoNyna